INDAHNYA TARBIAH ISLAM

Cukupkah Ilmu Tanpa Amal?

Tuesday, July 18, 2006

Keberanian sikap Hizbullah mengisytiharkan Perang Terbuka


"Jelas peperangan di kawasan Timur Tengah akan berlaku. Setelah menyerang Palestin dan Lubnan, Israel mengatakan bahawa pihaknya mungkin akan menyerang Syria, dan bagi pihak Syria pula menyatakan bahawa akan melawan balik sekiranya mereka di serang. Tapi jangan pula kita lupa, dalam kemelut yang keritikal ini Iran akan bangkit akan menyerang Israel sekiranya mereka berani menyerang Syria.

Iran telah menjadi CONTOH pemimpin ummat Islam yang paling berani. Inilah perbezaan pemimpin Malaysia dengan Iran, umpama langit dengan bumi.

Dalam petikan ALJAZEERA yang lalu si celaka Ehud Barak iaitu Mantan PM Israel, telah menuduh Pemimpin Syria mendukung Hamas di Gaza dan Hizbullah di Lubnan. Sebab itulah mereka berani menyatakan bahawa akan menyerang Syria. Dalam pada masa yang sama, mantan Ketua Pertahanan Israel juga telah menuduh Pemerintah Syria kerana menyokong persenjataan Hizbullah. Jika Hizbullah memiliki roket dengan capaian lebih jauh dan cuba untuk menyerang Haifa dengan peluru berpandu bantuan Syria, Israel tidak ada pilihan lain kecuali bertindak menyerang Damascus, Syria.

Sebelum ini, pesawat-pesawat Israel telah meninjau keadaan Syria dengan terbang rendah di atas Istana Presiden. Justeru itu, dengan berkemungkinan akan menghadapi serangan dari Israel, Pemimpin Syria menyatakan, pihaknya akan berusaha mempertahankan diri, dan bersiap sedia untuk melawan balik.


Ketua Hizbullah Sheikh Hassan Nasrallah, yang juga telah diancam akan dibunuh Israel, mengumumkan perang terbuka terhadap Israel. Pengumuman ini disampaikan setelah penerangan Hizbullah di Beirut digempur Israel. "Anda ingin perang terbuka, kami juga sudah siap sedia untuk perang terbuka," tegas Sheikh Hassan.

Kita lihat betapa beraninya sikap pejuang islam ini. Tapi dimanakah sikap beraninya pejuang islam di negara kita? Jawapannya mudah, semuanya masih tersumbat dalam penjara dengan perintah ketua Islam yang sesat pada zaman ini, iaitu Islam Hadhari.

Seterusnya di selatan Lubnan , serangan udara Israel membunuh sekurang-kurangnya 15 orang, termasuk kanak-kanak. Mereka terbunuh ketika cuba melarikan diri ke sempandan di sebuah desa. Di tempat lain pula, sekurang-kurangnya seorang terbunuh ketika pesawat jet Israel menyerang jalan utama menuju sempadan Lubnan-Syria.

Dengan izin Allah Taala malam jumaat yang lalu, Hizbullah berjaya menembak kapal perang Israel di perairan Lubnan. Empat pesawat kapal itu telah pun hilang.


Pejuang Hizbullah juga telah menembak puluhan roket ke Israel bermula hari Jumat hingga ke Sabtu lepas. Dua rakyat Israel terbunuh dalam serangan roket itu. Selain itu juga, lebih dari 40 orang tercedera dan tiga yang lainnya parah. Sabtu pagi 15 julai , untuk pertama kalinya roket Hizbullah telah mencapai Tiberias-Israel yang jaraknya sekitar 35 kilometer dari sempadan dengan Lubnan.

Apakah kesudahannya kemelut peperangan ini, Kita tunggu dan lihat adakah Israel akan diselamatkan oleh Tentera syaitan Amerika Syarikat (AS)? Percayalah, kita semua akan melihat satu kebangkitan dunia Islam yang baru.

Mujahidin-mujahidin Islam seluruh dunia akan bangkit dengan semangat jihad yang telah tertanam di dalam hati mereka. Allah pasti bersama mereka dalam membantu peperang menentang musuh-musuh Allah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home