INDAHNYA TARBIAH ISLAM

Cukupkah Ilmu Tanpa Amal?

Friday, July 28, 2006

BEBERAPA FAKTA TENTANG PENGHAPUSAN KAUM YANG DILAKUKAN OLEH REJIM ZIONIS ISRAEL



Pada tahun 1948, beribu-ribu orang Palestin telah melarikan diri atau dipaksa untuk meninggal kampung halaman merela oleh Pasukan Pengganas Israel semasa perang yang di ikuti dengan pengisthiyaran Negara Haram Israel. Ramai pelarian ini kemudian menetap di Lebanon.

Pada tahun 1968, Komando Pengganas Israel telah meletupkan 13 kapal terbang di Lapangan Terbang Beirut.

Pada April 1973, Pasukan Elit Israel, termasuk seorang yang kini dikenali sebagai Ehud Barak telah menyamar sebagai perempuan yang kemudian memasuki Flat di kawasan Beirut dan menembak mati 3 orang Palestin.

Pada bulan Mac 1978, Israel telah menyerang posisi PLO di selatan Lebanon dan telah menduduki kawasan selebar 10km di sempadan Lebanon. Seramai 1,500 orang telah terbunuh yang kebanyakannya terdiri daripada penduduk Lebanon dan Palestin.

Pada tahun 1978, Resolusi 425 Majlis Keselamatan PBB mengarahkan Israel untuk keluar daripada Lebanon. Mereka ENGKAR ! Israel tidak pernah sekalipun merujuk pada mana-mana Resolusi PBB yang tidak selari dengan kepentingan kegiatan haram mereka.

Pada tahun 1981, Israel melancarkan serangan udara ke atas Beirut dan membunuh beratus-ratus orang awam.

Pada bulan Julai 1982, Israel menceroboh kawasan Lebanon dengan alasan untuk menjejaki gerila Palestin. Ketika itu, Ariel Sharon yang menjadi Menteri Pertahanan berjanji akan berundur selepas 40km (25 batu) tetapi akhirnya telah mengelilingi kawasan Beirut, 40 km ke utara. Kira-kira 20,000 orang telah terbunuh, kebanyakannya orang-orang Palestin dan Lebanon selepas pengeboman oleh Pengganas Zionis Israel.

Pada bulan September 1982, pasukan Israel menawan barat Beirut dan telah melakukan pembunuhan di Kem Pelarian Sabra dan Shatila dan menyembelih lebih1,500 pelarian yang tidak bersalah.

Pada tahun 1985, Israel diwaktu itu dibawah Perdana Menteri Shimon Peres telah menarik kembali pasukannya daripada Lebanon dan membina zon mereka sebesar 15km lebar di selatan Lebanon bagi mengelakkan daripada serangan daripada sempadan! Rejim Pengganas Israel kemudiannya telah menerima tentangan tidak henti-henti daripada Pasukan Hizbullah.

Pada bulan Februari 1992, dalam satu lagi tindakan ganas mereka telah menggunakan helikopter untuk menembak roket ke arah kereta yang dinaiki oleh pimpinan Lebanon. Sheikh Abbas Musawi yang mengakibatkan beliau, isterinya dan anaknya terbunuh. Israel kemudiannya telah menawan dua buah perkampungan di utara kawasan itu.

Pada bulan Julai 1993, Israel telah melancarkan satu operasi yang menggunakan udara, artileri dan kekuatan laut yang mengakibatkan seramai 130 orang awam Lebanon telah terbunuh dan 300,000 lagi terpaksa meninggalkan kampung halaman mereka.

Pada 11hb April 1996, Israel melancarkan Operasi Kemarahan. Mereka telah melancarkan lebih 14,000 bom dan 1,500 serangan udara terhadap orang awam yang tidak berdosa yang mengakibatkan 300 orang terbunuh yang kebanyakannya terdiri daripada wanita dan kanak-kanak (termasuk 102 orang pelarian yang berada di dalam pengkalan PBB di selatan). Beribu-ribu lagi tercedera. Mereka telah merosakkan dan memusnahkan lebih daripada 50 perkampungan-perkampungan dan bandar-bandar dan menyebabkan 500,000 orang awam kehilangan tempat teduh mereka.

Keganasan dan serangan Regim Zionis Israel terus menerus dilakukan setiap hari ke atas orang-orang yang tidak berdosa di kawasan Palestin, selatan Lebanon dan lain-lain tempat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home